Drastično poskupljenje šokiralo umirovljenike
Između 1.960 i 2.000 vukovarskih umirovljenika starijih od 65 godina svakog mjeseca koristi subvencionirane karte za gradski prijevoz, koje Grad Vukovar sufinancira s oko 12 tisuća eura. No, najavljeno povećanje cijena karata i pokaza prijevoznika Čazmatransa, čak za više od 200 posto, izazvalo je ogorčenje među građanima i gradskoj upravi stvorilo ozbiljan financijski problem.
Gradonačelnik Marijan Pavliček istaknuo je da su gradske financije već opterećene vraćanjem dugova bivše administracije u iznosu od oko 2 milijuna eura, što dodatno otežava pronalazak rješenja.
Grad traži model pomoći
S obzirom na to da su upravo umirovljenici i školarci najčešći korisnici javnog prijevoza, gradska uprava je organizirala dvije tribine, jučer u Hrvatskom domu i večeras u zgradi veleučilišta u Borovu naselju, kako bi pronašla najprihvatljiviji model sufinanciranja.
Predložena su dva modela pomoći - prvi, po kojem bi Grad subvencionirao kartu sa 7 eura, a umirovljenik plaćao 13 eura mjesečno i drugi, kojim bi umirovljenici s primanjima do 650 eura mogli ostvariti godišnju pomoć od 84 eura, isplaćenu u dva navrata.
Rezultati ankete, koju su umirovljenici ispunili na obje tribine bit će uskoro predstavljeni javnosti, a model koji većina umirovljenika odabere Grad će i sufinancirati.
"Čazmatrans bez socijalne osjetljivosti"
Tijekom večerašnje tribine u Borovu naselju moglo se čuti kako su i građani i gradska vlast izrazito nezadovoljni postupcima Čazmatransa.
– Bez imalo socijalne osjetljivosti podigli su cijene u nebo, i to iznenada. Više od 20 godina ta privatna tvrtka dobro živi na račun Vukovara, poručio je gradonačelnik Pavliček, dodajući da Grad razmatra mogućnost osnivanja vlastitog gradskog prijevoznika uz pomoć EU fondova.
Javni prijevoz - pitanje socijalne uključenosti
Sudionici tribine naglasili su da je javni prijevoz nužan za starije građane, posebno one koji žive u udaljenim četvrtima poput Borova naselja, jer su im bolnica i ključne institucije u gradu udaljene kilometrima.
Bez pristupačnog prijevoza, upozoreno je, raste prometno siromaštvo i socijalna isključenost ranjivih skupina.
– Želimo probleme rješavati izravnim razgovorom s građanima, kazao je Pavliček, najavivši i osnivanje mjesnih odbora kako bi se građani još više uključili u procese odlučivanja.