Održana je prva sjednica Gradskog vijeća Grada Vukovara na čijem se dnevnome redu nalazilo ukupno 45 točaka, koje su većinom glasova usvojene. Vijećnici su, među ostalim, razmatrali izvješće o radu gradonačelnika za prvih šest mjeseci ove godine te izvješće o stanju u prostoru Grada Vukovara za razdoblje 2021.-2024., dokument koji je temelj za planiranje daljnjeg urbanističkog razvoja. Na stolu su bila i financijska izvješća gradskih ustanova i trgovačkih društava, godišnji obračun proračuna za 2024. godinu te prijedlog izmjena i dopuna proračuna za 2025. godinu. Raspravljalo se i o programima javnih potreba u obrazovanju, sportu, kulturi, društvenim djelatnostima i skrbi za branitelje, kao i o njihovoj provedbi tijekom ove godine. Posebnu pozornost privukle su dvije teme od izravnog interesa za građane, ponovno uvođenje naplate boravka djece u vrtićima, koje stupa na snagu 1. listopada, te problem nedovršene izgradnje Ekonomske škole.
Financijski uteg
Gradonačelnik Vukovara Marijan Pavliček upozorio je kako je gradska blagajna dovedena u nezavidnu financijsku situaciju zbog projekta Ekonomske škole, koji je započet za vrijeme bivše vlasti, a nikada nije dovršen. Prema njegovim riječima, riječ je o „megalomanskom i nepotrebnom projektu“ koji i danas opterećuje gradske financije.
- Sve sam rekao o ovoj temi. Riječ je o stavci nenamjenskih sredstava koja je ključna za funkcioniranje hladnog pogona Grada Vukovara i svih ustanova pod njegovom ingerencijom. Na toj stavci na mjesečnoj razini treba biti oko milijun eura, što pokriva režijske troškove, plaće zaposlenika, održavanje javne rasvjete i slično. Do naglog pada sredstava došlo je prvenstveno zbog neplaniranih troškova vezanih uz nesretnu Ekonomsku školu - izjavio je Pavliček pojašnjavajući kako je grad već 30. lipnja morao uplatiti 300 tisuća eura Ministarstvu regionalnog razvoja i fondova EU zbog projekta koji nije završen. Uz to, zbog sukoba s izvođačem Presoflexom aktivirana je zadužnica od milijun eura, što je otvorilo niz sudskih sporova. Jedan od njih nedavno je izgubljen, pa je Vukovar do 12. rujna morao isplatiti Presoflexu 145.276 eura sa zateznim kamatama.
Odvjetnički troškovi vezani uz projekt Ekonomske škole, kako je Pavliček naglasio, u posljednje četiri godine iznosili su 457 tisuća eura. Dodatno, Grad će morati u dva navrata isplatiti još po 300 tisuća eura Ministarstvu, 30. listopada ove godine te 30. ožujka sljedeće godine.
- U kampanji smo jasno rekli da ćemo odustati od projekta Ekonomske škole, no nismo očekivali ovako velike financijske reperkusije. Grad je u samo mjesec dana morao izdvojiti gotovo pola milijuna eura, potpuno neplanirano, što je dovelo do drastičnog smanjenja stanja na računu- naglasio je Pavliček.
Dodao je i kako je postojeća zgrada Ekonomske škole u potpunosti funkcionalna i zadovoljava potrebe za sadašnjih 260 učenika. Novi projekt, koji bi bio namijenjen za 490 učenika, grad i Fond bi koštali dodatnih 20 do 25 milijuna eura.
- To je suluda politika forsiranja projekta koji je iracionalan i Gradu Vukovaru u ovom trenutku potpuno nepotreban. Takve si projekte ne mogu priuštiti ni puno bogatiji gradovi, a kamoli naš Vukovar - zaključio je gradonačelnik.
Povratak naplate vrtića
Kada je riječ o ponovnom uvođenju naplate boravka djece u vrtićima Pavliček je naglasio kako je odluka konačna te da gradska vlast nije imala drugog izbora zbog financijskih okolnosti.
- Tu jednostavno nismo mogli financijski drukčije, osim ponovnog uvođenja naplate dijela vrtića. Treba imati na umu da je tržišna cijena vrtića 494 eura, dok roditelji plaćaju 95 ili 71,25 eura, ovisno o tome radi li se o prvom ili drugom djetetu. Ostatak, više od 60 posto troška, i dalje sufinancira Grad Vukovar, a oko 20 posto resorno ministarstvo - rekao je Pavliček.
Novo zaduženje za projekte
Jedna od važnijih današnjih odluka Gradskog vijeća Vukovara odnosi se na kratkoročno i dugoročno zaduženje Grada. Prema riječima gradonačelnika Marijana Pavličeka, riječ je o iznosima od 4,3 milijuna eura i 2 milijuna eura.
- Ovo je uobičajena praksa. Radi se prvenstveno o kratkoročnom zaduživanju vezanom uz projekte koji će se provoditi ili se već provode, poput proširenja i izgradnje centralnog vrtića na Olajnici te energetske obnove Osnovne škole Blago Zadro. Te projekte ćemo dobiti sufinancirane od strane resornih ministarstava u iznosima od 75 do 95 posto i taj će se novac vratiti Gradu Vukovaru - objasnio je Pavliček.
Dodao je kako izvođači radova već uvelike rade te je Grad dužan isplatiti ih po izvršenim radovima, iako sredstva od ministarstava još nisu pristigla.
- Zbog toga se uzimaju kratkoročni krediti kako bismo premostili razdoblje dok nam ne dođe novac iz resornih ministarstava. Realno, trošak Grada u ovome slučaju svodi se samo na kamate koje će se platiti za razdoblje od desetak do dvanaest mjeseci - zaključio je gradonačelnik.
Čazmatrans dobio koncesiju
Na sjednici je donesena odluka o davanju koncesije za obavljanje djelatnosti komunalnog linijskog prijevoza putnika. Jedini ponuditelj bila je tvrtka Čazmatrans, koja je svoje cijene povećala čak za 300 posto. Gradonačelnik Marijan Pavliček pojasnio je kako je Grad u ovoj situaciji imao vrlo ograničen manevarski prostor.
- Čazmatrans je privatna tvrtka, jedini ponuditelj na natječaju i oni su postavili znatno više cijene od očekivanih. Na nama je bilo ili prihvatiti ponudu ili ostati bez javnog prijevoza. Zašto je došlo do ovakvog povećanja, pitanje je za njih - rekao je Pavliček.
Poseban udarac osjetit će umirovljenici. Njihova mjesečna karta poskupjela je s 6,50 eura na 20 eura, što je povećanje od 300 posto. Pavliček je naglasio kako će gradska uprava razmotriti načine da se najranjivijima pomogne kroz sustav sufinanciranja. Trenutna koncesija vrijedi do sredine listopada, a do tada bi Grad trebao donijeti odluku o mjerama pomoći građanima pogođenima ovim naglim poskupljenjem.
Usklađivanje plaća direktora
Na novinarsko pitanje o povećanju plaća direktorima gradskih tvrtki, gradonačelnik Marijan Pavliček naglasio je kako je riječ o usklađivanju.
- Usklađivanje je provedeno u Komunalcu jer je bilo apsurdno da direktor te tvrtke, koja zapošljava više od dvjesto ljudi, ima neto plaću od 1700 eura, dok direktori manjih gradskih tvrtki s pet zaposlenih primaju i do 2500 eura. Odgovornost direktora Komunalca kao najveće i najsloženije gradske tvrtke daleko je veća, stoga je bilo nužno izvršiti korekciju. Riječ je o uobičajenom usklađivanju plaća – pojasnio je Pavliček.